Educational policy ; English as a second language; ESL; TESOL ; Schriftlichkeit; Literacy; Literalität; Oralität; Orality/Literacy ; Schichtenspezifischer Sprachgebrauch; Kode (Soziolinguistik) ; Code (sociolinguistics) ; Jugendliche (Sprachverhalten) ; Adolescents (language behavior) ; Jargon; Youth language ; Identität und Sprache; Identity and language; Fremdheit und Sprache; Estrangement and language; Sprache und Integration; Integration und Sprache; Language and identity ; Sprachnationalismus; Nationalism (linguistic) ; Nationalismus (sprachlicher) ; Language and nationality ; Dual language acquisition; Bimodal language acquisition; Spracherwerb (biling.) ; Language acquisition (biling.) ; Bilingual language acquisition ; Auswanderer; Emigrants; Migrant; Aussiedler; Gastarbeiter; Arbeitsmigranten; Immigrants/Emigrants ; Gastarbeiterkinder; Migrant workers (children of) ; Auswanderer (Kinder) ; Emigrants' children; Migrantenkinder; Aussiedler (Kinder) ; Kinder mit Migrationshintergrund; Immigrants'/Emigrants' children ; Asylbewerber; Asylum seekers; Refugees ; Sprachbewahrung; Ethnolinguistic vitality; Vitality, ethnolinguistic; Sprachwechsel; Language shift; Heritage language; Language maintenance ; Sprachinsel; Language isolation ; Bilingual education ; English (American) ; USA (English language in the) ; USA (engl. Sprache in den) ; English in the USA; Englisch in den USA; American English